Koedukacja i jej wpływ na efektywność nauczania

Prace licencjackie z pedagogiki

Prace licencjackie z pedagogiki to dla studentów z pewnością wielkie wyzwania intelektualne. Cena takich prac to ogromne nakłady pracy oraz poświęconego czasu. Bardzo ciekawym materiałem na tego typu pracę dyplomową jest koedukacja. Obecnie powszechnie praktykuje się ją w publicznych, polskich szkołach. W poniższym artykule skupimy się na tym zagadnieniu. Ocenimy, czy koedukacja wpływa dobrze, czy też źle na poziom nauczania. Jest to naturalnie artykuł czysto subiektywny. Zagadnienie to jest ciekawe i poruszane przez polityków (np. Janusza Korwina Mikke).

Wadą koedukacji jest z pewnością, to, że chłopcy, pod wpływem dziewczynek zachowują się zupełnie inaczej, aniżeli w klasach typowo męskich. Innymi słowy, chłopcy starają się “zapunktować” u dziewczyn poprzez np. przeszkadzanie w lekcji. Celem chłopców przestaje być nauka podczas lekcji, a  staje się nim przypodobanie się dziewczynom.

Następną wadą takiego systemu jest to, że uczeń, który poświęca się nauce, traci na znaczeniu. Często wypomina się mu, że niepotrzebnie aż tyle się uczy. Tzw. “kujon” traci po prostu na znaczeniu w klasie o profilu koedukacyjnym. Poświęcanie się nauce staje się w koedukacyjnej klasie wręcz niemile widziane.

Koedukacja źle wpływa również na dziewczynki. Po pierwsze działania chłopców często powodują, że nie są one w stanie skupić się na nauce. Ich obecność wręcz odciąga je od skupienia się na nauce. Szczególnie pogłębia się to wówczas gdy dane dziewczynki są nieśmiałe. Poza tym część dziewczynek odczuwa duźy dyskomfort podczas wystąpień publicznych w klasach koedukacyjnych.

Podsumowując, koedukacja odciąga od nauki zarówno chłopców jak i dziewczynki. Skutecznie obniża ona poziom edukacji. W klasach koedukacyjnych dziewczynki i chłopcy zachowują się zupełnie inaczej, aniżeli w klasach posegregowanych ze względu na płeć.

W 2001 roku Australijskie Towarzystwo Badań nad Edukacją  przeprowadziło badania na temat koedukacji oraz klas posegregowanych płciowo.  Podobne badania przeprowadziła w  2002 roku brytyjska Narodowa Fundacja na Badań nad Edukacją(The National Foundation for Educational Research). W obu przypadkach stwierdzono, że poziom nauczania był wyższy w klasach męskich i żeńskich, aniżeli w klasach koedukacyjnych.

Prace licencjackie z pedagogiki, a ich cena.

Na pewno prace licencjackie z pedagogiki bardzo rozwijają intelektualnie. Cena tych prac to olbrzymia dawka stresu, a często też nieprzespane noce. Temat koedukacji jest bardzo ciekawy i aktualny. Koedukacja jest jedną z przyczyn obecnego fatalnego poziomu polskiej edukacji. Jeśli Polska chce mieć wyższy poziom edukacji, wówczas zniesienie obowiązku koedukacji mogłoby dać bardzo dobre rezultaty. Cena koedukacji to po prostu niższy poziom nauczania.  Z pewnością polskiej edukacji dobrze zrobiłoby wprowadzenie wolnego rynku i zwiększenie wpływu rodziców na edukację ich dzieci.

Zostaw komentarz